Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب| سامانه‌های سایبری آینده، ترکیبی از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا + دانلود فایل

معرفی کتاب| سامانه‌های سایبری آینده، ترکیبی از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا + دانلود فایل
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰

کتاب ترکیبی از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای سامانه‌های سایبری آینده که توسط چندین متخصص در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و امنیت سایبری به قلم تحریر درآمده است، تحقیقات انجام شده در زمینه توسعه پایدار اجتماعی-اقتصادی ایده‌های نوآورانه، اصول و الگو‌های نوظهور، تجارب اجرایی و موارد استفاده اینترنت اشیا را پوشش می‌دهد.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، کتاب‌هایی را در این عرصه معرفی می‌‎کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب - در بخش‌های ابتدایی کتاب، در رابطه با اینترنت اشیا و سلامت همراه بحث می‌شود. هم‌چنین روش‌های ابتکاری برای بهبود حوزه سلامت از طریق فناوری‌های محاسباتی و تکنیک‌های یکپارچه سازی اینترنت اشیا و سلامت همراه از جمله مدل‌های پیشنهادی برای خود مدیریتی دیابت معرفی می‌شوند. علاوه‌بر این‌ها، کمی جلوتر درباره هدف استفاده از اینترنت اشیا و نحوه گسترش و اتصال آن به دستگاه‌هایی که در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم، صحبت می‌شود.

در قسمت‌های میانی کتاب، از چشم‌انداز توصیه محصول بر اساس شباهت بصری با استفاده از یادگیری ماشین سخن به میان می‌آید که یک مفهوم جدید است. هم‌چنین چالش‌های اساسی آن را مورد بررسی قرار داده و دستورالعمل‌های آینده را مورد بحث قرار می‌دهد.

در بخش‌های پایانی کتاب نیز درباره مزایای ادغام بلاکچین و اینترنت اشیا بحث می‌شود و علاوه بر این‌ها، نویسندگان کتاب تکنیک‌های بازاریابی عصبی را برای تشخیص انتخاب افراد بر اساس سیگنال‌های نوار مغزی به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهند.

به طور کلی می‌توان گفت که هدف این کتاب، بررسی ایده‌ها و تجارب مربوط به نمونه‌هایی است که در آن‌ها از ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در حوزه ارتباطات و شبکه‌سازی استفاده شده است. در عصری که دنیا با چالش‌های غیرقابل پیش‌بینی بسیاری مواجه است، دانشمندان و محققان در پی طراحی سیستم‌های سایبری هوشمندی برای تضمین کیفیت زندگی انسان‌ها هستند. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا دارای نقش مهمی در توسعه چنین سیستم‌هایی هستند.

هوش مصنوعی از یک طرف با شناسایی الگوها، پیش‌بینی و تشخیص ناهنجاری‌ها برای هوشمندسازی ماشین‌ها استفاده شده و از طرفی دیگر اینترنت اشیا از طریق مرتبط ساختن تعداد زیادی از ماشین‌ها و ثبت مقادیر زیادی از داده‌ها مانند یک سیستم عصبی عمل می‌کند؛ بنابراین اینترنت اشیا منطبق با هوش مصنوعی از طریق افزایش اتوماسیون و بهره‌وری و کاهش تعاملات انسانی و هزینه‌ها باعث تغییر نحوه عملکرد صنایع، تجارت‌ها و سیستم‌های اقتصادی می‌شود.

این کتاب ۴۶۱ صفحه‌ای، مجموعه‌ای از ایده‌های خلاقانه، روند‌های نوظهور، تجارب اجرایی و موارد استفاده دستگاه‌هایی است که هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در آن‌ها ادغام شده است. دانشجویان، محققان، کارآفرینان، صنعتگران و متخصصان حوزه‌های مهندسی برق و کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی ارتباطات و شاخه‌های الکترونیک، مخاطبان اصلی این کتاب هستند. هم‌چنین خواندن این کتاب به افرادی که در حوزه‌های حسابداری، مدیریت، ریاضی، فیزیک، مسائل زیست‌محیطی، مکاترونیک و صنعت مشغول به فعالیت هستند نیز توصیه می‌شود.

عنوان کتاب: ترکیبی از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای سامانه‌های سایبری آینده
عنوان اصلی: A Fusion of Artificial Intelligence and Internet of Things for Emerging Cyber Systems
نویسندگان: پردیپ کومار (Pardeep Kumar)، احمد جبار عبید (Ahmed Jabbar Obaid)، کورهان چنگیز (Korhan Cengiz)، آشیش خانا (Ashish Khanna)، والنتینا امیلیا بالاس (Valentina Emilia Balas)
سال انتشار: ۲۰۲۱
ناشر: Springer

دانلود کتاب